dilluns, 6 de juny de 2016

Clíniques dentals ofereixen falsos descomptes socials a Girona

El Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya a Girona ha detectat que algunes clíniques dentals a la demarcació ofereixen falsos descomptes socials després d'inflar el pressupost dels tractaments i aplicar així una suposada ajuda, sobretot a persones amb pocs recursos.

En realitat, però, són descomptes que s'apliquen a tothom que demana un servei dental. Recorden que són entitats privades que no tenen cap vincle amb l'administració pública i que es fan servir paraules com "assistència solidària" o "social" que poden donar lloc a confusió per part dels pacients.

A més a més, avisen que sovint són pressupostos poc transparents entregats per comercials que no tenen massa coneixements odontològics i que només busquen el benefici econòmic de la clínica en detriment d'una bona qualitat assistencial. És per això que aconsellen no pagar mai per avançat la totalitat del tractament i desconfiar dels pressupostos on no apareix ni el nom ni el número del dentista col·legiat.

Els col·lectius més vulnerables són els principals destinataris d'aquestes suposades campanyes "solidàries" que algunes clíniques dentals de Girona ofereixen. Ho denuncia el Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya a Girona que en les últimes setmanes ha rebut més d'una vintena de consultes sobre aquestes pràctiques.

El que es busca és captar pacients potencials amb una cultura dental "poc informada i definida". Els pressupostos acostumen a ser lliurats per comercials amb pocs coneixements d'odontologia que "només busquen el benefici econòmic de la clínica en detriment d'una bona qualitat assistencial", segons informen en un comunicat.

S'ofereixen serveis amb paraules com ara "social" o "assistència solidària" que pot comportar a confusió perquè s'ofereixen com a "ajudes". I és que, segons diuen, el que fan realment aquestes clíniques és "inflar" el pressupost del tractament prèviament i oferir descomptes encoberts que en realitat ofereixen a tothom qui acudeix a la seva consulta.

Davant això, recomanen no pagar mai per avançat el total dels tractaments, per tal que el pacient pugui aturar el tractament i evitar un perjudici econòmic més greu si alguna cosa no surt com s'espera. També demanen que es desconfiïn de pressupostos on no apareix el nom i el número de col·legiat del dentista i que, en cas de dubte, sempre es demani una segona opinió a un dentista col·legiat.

ACN Girona
31/05/2016