dijous, 27 de juny del 2013

Home urbà de 35 anys, el nou perfil de drogodependent

El consumidor d'alcohol té una mitjana d'edat de 42,7 anys. És el grup d'adictes amb més dones. ACN

El perfil de les persones drogodependents ha evolucionat en els últims anys, i actualment és el d'un home que viu a la ciutat, ronda els 35 anys, té problemes amb la parella i triga gairebé 10 anys a començar el tractament de rehabilitació. Aquesta és la conclusió d'un informe elaborat per l'associació Projecte Home amb la col·laboració de l'Obra Social de La Caixa, que es va presentar aquest dimarts, amb motiu del Dia Internacional de Lluita contra les Drogues, que se celebrava ahir.

El director de l'informe, Antonio Jesús Molina, va assegurar durant la presentació que les dades, d'una mostra de 2.910 persones ateses pel Projecte Home, desmenteixen el tòpic del drogodependent heroïnòman o el politoxicòman. El 41,7% de les persones ateses pel Projecte Home consumeixen alcohol, i són el col·lectiu que més creix juntament amb els consumidors de cànnabis.

En funció de la substància, l'informe presentat dimarts dibuixa quatre perfils específics de drogodependents. El del consumidor d'alcohol és una persona casada amb una mitjana d'edat de 42,7 anys. Hi ha majoria d'homes, tot i que és el grup amb més proporció de dones, i majoria de persones a l'atur. El segon grup, de consumidors de cocaïna, té majoria d'homes treballadors, amb problemes de parella, i amb una mitjana d'edat de 33 anys.

El perfil de consumidors d'heroïna i policonsumidors ronda els 35 anys i és el que presenta més problemes, amb més percentatge de delictes i de malalties. Solen viure en albergs i només reben ingressos de la família o de prestacions socials. Per primera vegada en els estudis del Projecte Home, s'hi inclouen els consumidors de cànnabis, que són el grup més jove, amb una mitjana d'edat de 26 anys. Nou de cada deu són solters, i de manera majoritària reben ingressos de la família. També són els que demanen ajuda més de pressa, després de nou anys i mig de consum.


A.G.M.
27/06/13