dilluns, 6 d’octubre del 2014

Més del 70% dels catalans pateix la síndrome visual informàtica

Més del 70% dels catalans pateix la síndrome visual informàtica per un ús excessiu de les pantalles, segons una enquesta feta pel Col·legi Oficial d'Òptics Optometrista de Catalunya (Coooc) i la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), presentat aquest dimarts.

L'anàlisi, sobre 1.400 persones d'entre 14 i 70 anys, parla de "xifres escandaloses", segons el parer del president del Coooc, Alfons Bielsa, que ha criticat que les pantalles obliguen els ulls a fer un esforç constant en unes condicions extremes que molts tradueixen en una sobrecàrrega fruit de moltes hores.

La majoria de la població passa més temps del recomanable mirant una pantalla, estipulat en dues hores al dia com a màxim, i lluny de les deu hores i mitja que passen els menors de 30 anys, les 9,3 que passen les persones d'entre 31 i 45 anys, de les 8,3 que passen els que tenen entre 46 a 60 i les 3,8 dels quals passen els més grans de 60.

Els experts han advertit que passar moltes hores davant d'una pantalla pot provocar moltes molèsties, generalment temporals, i han estat les més freqüents la fatiga visual (49%), la sequedat (27%), picor (24%), visió borrosa (20%), envermelliment (10%), llagrimeig (9%) o visió doble (2%).

Campanya de sensibilització
Segons alguns estudis, entre el 50% i el 90% de les persones que exposen els seus ulls a una pantalla més de dues hores al dia tenen molèsties visuals que formen part de la síndrome visual informàtic.

Per aquesta raó, les dues organitzacions han posat en marxa la campanya 'Visió i pantalles' que explica com actuar per tenir una visió eficient de prop i conscienciar a la població que cal tenir una bona visió de prop i adaptar els ulls als canvis produïts des de la implantació de les pantalles.

Unes 500 òptiques de tot Catalunya rebran díptics informatius per repartir entre la població i 1.500 òptics optometristes contribuiran en la difusió de la campanya a través de les xarxes socials.

 

TV3 i La Torre
04/10/14