dimarts, 21 d’agost del 2012

El diari del Vaticà promou en portada la iniciativa de la Barbie calba contra el càncer

El diari del Vaticà, L'Osservatore Romano, valora en la seva portada la iniciativa de la casa nord-americana Mattel de crear una nina Barbie calba per a nenes que s'han quedat sense cabells a causa dels tractaments contra el càncer.

La nina Barbie, sovint criticada pel tipus de bellesa que representa, ha conquistat amb aquesta iniciativa de Mattel la portada del rotatiu, que a més insta la casa de joguines a comercialitzar aquesta nina calba, i no només a regalar-la als hospitals. Segons el rotatiu de l'estat pontifici, podria suposar una ajuda important per a les nenes els familiars de les quals també estiguin patint els efectes de la quimioteràpia. A l'article, signat per la historiadora Giulia Galeotti, es fa un repàs dels intents de Barbie de treure's de sobre la seva "mala fama" plena d'estereotips. "Barbie podria representar un poderós instrument per promoure determinats canvis socials, en tant que jugant els nens comencen a assimilar què volen ser de grans", afegeix el rotatiu.

Es presentarà l'any vinent
Mattel va anunciar, després d'una campanya que va començar a Facebook i que va rebre el suport de milers de persones, que el 2013 crearà una nina calba per donar suport als nens que tenen càncer i que han perdut els cabells a causa dels tractaments. La nina, segons la marca nord-americana, vindrà amb una col·lecció de perruques, barrets, mocadors i accessoris de cap, però no es vendrà a les botigues sinó que serà distribuïda directament als hospitals; L'Osservatore advoca perquè es pugui comprar.

EFE
19/08/2012