dijous, 14 de març del 2013

Debats en clau d’infància. UNICEF convida a la reflexió.

Avui i demà se celebren les Primeres Jornades d’UNICEF Comitè Catalunya. Debats en clau d’infància. L’ informe Infància a Catalunya 2012-2013 posa en relleu dades preocupants sobre la situació de la infància a Catalunya, com per exemple, que amb dades de 2010 el 23,8% dels infants vivien en llars sota el llindar de la pobresa, passant en dos anys del 18,5% al 23,8%, o que la taxa de risc de pobresa alta a Catalunya es va incrementar fins al 62%. El 2011 confirma l’augment de la pobresa infantil ja que la seva taxa de risc arriba al 28,32%.

És per aquest motiu que UNICEF Comitè Catalunya organitza les Primeres Jornades Debats en Clau d’Infància, per crear un espai de debat i intercanvi d’experiències entre experts del sector per analitzar en quin punt ens trobem i quines propostes ens permetrien avançar cap a l’assoliment del benestar de tots els nens, nenes i adolescents.Les Primeres Jornades d’UNICEF Comitè Catalunya Debats en clau d’Infància s’han estructurat en dos dies, el 14 i 15 de març. Cada un d’ells està centrat en un àmbit; polítiques d’infància i educació i compten amb la presència d’experts convidats que debatran i intercanviaran opinions, propostes i exemples de bones pràctiques.

El primer dia, les jornades volen aprofundir en dos dels factors que l’informe ja apunta com a detonadors d’exclusió infantil a Catalunya: la pobresa i la discapacitat. Volem anar més enllà del concepte de pobresa infantil i abordar la problemàtica des de l’exclusió social dels infants, atenent a que aquest és un concepte més ampli i polièdric. Per altra banda i en l’àmbit educatiu, es presentarà el projecte Una escola amb drets d’UNICEF Comitè Catalunya que pretén incorporar els preceptes de la Convenció sobre els Drets de l’Infant a l’escola. Així doncs, debatre i buscar respostes per avançar cap a un model d’escola respectuosa dels drets de la infància, a més de presentar experiències en aquesta línia que ja estan portant a terme alguns centres educatius, és la proposta del segon dia.

14/03/13