El cuiner gironí d'El Celler de Can Roca, Joan Roca, és enguany el padrí de la sisena edició de la campanya solidària d'Acció contra la Fam. L'objectiu és que els restaurants recaptin fons amb els seus plats per combatre la desnutrició infantil.
El xef Joan Roca anima restauradors i clients a sumar-se a la campanya "Restaurants contra la Fam", de la qual aquest any és padrí i que per sisè any es posa en marxa amb uns 850 establiments a favor d'Acció contra la Fam, un 21% més que el 2015. Els restaurants adherits han de triar de la seva carta dos plats solidaris, i cada vegada que se'n serveix un a un client l'establiment dóna entre 0,5 i 2 euros per a la campanya, una iniciativa que encara que sembla insignificant ja ha recaptat gairebé mig milió d'euros des que va arrencar, el 2010.
S'estima que l'u per cent dels més de 80.000 restaurants espanyols ja s'han adherit a aquesta campanya, que estarà activa fins al 15 de novembre i que l'any passat va recaptar uns 125.000 euros, uns 170 euros per establiment. Els restaurants que encara no s'hi han sumat podran fer-ho fins al 30 de setembre. La campanya ha arrencat amb la preparació dels dos plats que se serviran com a solidaris al Roca Bar de l'Hotel Omm de Barcelona, una amanida verdal inspirada en les aromes del vi, amb notes de mango i espàrrecs, i un pollastre tandori.
La directora de comunicació d'Acció contra la Fam, Carmen Gayo, explica que l'objectiu de la campanya és que el 2020, coincidint amb el desè aniversari, s'arribi a 1.500 establiments. Joan Roca destaca que "és un honor ser útil des de la posició privilegiada que tenim ara els cuiners", i des d'El Celler de Can Roca "en aquest moment dolç que ens permet ser més útils per a moltes coses, per posar en valor la nostra cultura gastronòmica i també poder mostrar la nostra cara solidària, que hi és des de fa molt temps i abans que es digués responsabilitat social".
Roca vol recordar que va néixer i va créixer en un barri d'exclusió social de Girona veient com la seva mare venia menús per la porta de davant i per la de darrere donava menjar a persones que no podien pagar-los, "i això era normal i lògic llavors, i ho segueix sent ara". Per al xef, "ara que tenim l'oportunitat cal fer crides als nostres col.legues i a la societat en general, perquè el que va als restaurants és el client, i dir-li que cal crear consciència solidària d'aquesta banda del món en la qual tenim tantes oportunitats, tap als que són a l'altra".
També assegura que sumar-se a aquesta iniciativa representa poc per als restaurants i molt per al global, que es pot canalitzar en tasques concretes i que ja que "nosaltres som un petit restaurant que hem estat tocats per la vareta de l'èxit, volem que aquest èxit sigui també un èxit per a la solidaritat".
De la seva banda, el president de la Federació Espanyola d'Hostaleria (FEHR), José María Rubio, recorda que quan el2o1o es va posar en marxa aquesta iniciativa l'hostaleria estava en el pitjor moment de la crisi que ha patit el sector a Espanya, i ja llavors es va veure que valia la pena i molts van dir que sí "perquè els hostalers som gent solidària i perquè ho són els nostres clients".
Gayo ha remarcat que amb els 125.000 euros recaptats l'any passat es pot fer la compra mensual de 5.000 famílies al Sahel, o comprar un tractament mèdic i barres nutricionals per a 2.100 nens amb desnutrició aguda. La campanya compta a més amb el suport de la Federació Espanyola d'Hostaleria i el patrocini de l'empresa Makro i la proveïdora de cafè de l'hostaleria Cafés Candelas.
Diari de Girona
15/09/2015
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Tan sols acceptarem comentaris que siguin signats amb els vostres veritables noms, la resta seran eliminats.
Gràcies