El servei que ofereix la Diputació arriba a un 5% de la gent gran de les comarques gironines
L'any passat es van atendre 4.097 emergències, un 57% de les quals van ser sanitàries
El 61% de les persones que usen el servei de teleassistència de la Diputació de Girona viuen soles. L'any passat es va atendre un total de 5.610 persones de 209 municipis gironins i es van gestionar 4.097 emergències, la major part de les quals, 2.355 (57%), van ser sanitàries. El 79% de les persones usuàries d'aquest servei són dones. El 82% dels usuaris tenen més de 80 anys i el 57% tenen un bon grau d'autonomia personal. Així doncs, el perfil de l'usuari del servei de teleassistència correspon a una dona, de més de 80 anys, que viu sola i que té un grau d'autonomia personal mitjà-alt.
El 2013, la cobertura del servei de teleassistència de la Diputació va arribar al 5,12% de les persones més grans de 65 anys de les comarques gironines. Des del 2008, any en què es va posar en marxa, fins a l'any passat, el servei ha crescut de manera important, ja que ha passat de l'1,9% de cobertura del col·lectiu de més grans de 65 anys al 5,12% esmentat anteriorment.
La previsió per aquest any és que el servei s'ampliï amb 1.030 aparells, amb els quals es podrà donar d'alta cinc usuaris al dia. En la línia de millorar el seguiment dels usuaris més vulnerables, s'incorporaran més detectors de gas i fum, i també de caigudes. El vicepresident Xavier Soy entén que el servei de teleassistència és “una mà amiga per a la gent gran que està sola” i una garantia per als familiars. El cost del servei per a l'usuari és de 6 euros al mes, ja que el preu és subvencionat per la Diputació, els ajuntaments i els consells comarcals.
LA XIFRA
1.030
aparells
nous entraran en servei aquest any, cosa que permetrà donar d'alta cinc usuaris al dia.
LA FRASE
El servei de teleassistència és una mà amiga per a la gent gran que està sola
Xavier Soy
Vicepresident de la Diputació de Girona
Guia d'actuació coordinada
El president de la Diputació, Joan Giraut, va explicar ahir que es continua treballant amb els Mossos d'Esquadra i amb la policia en la creació d'una guia d'actuació coordinada en situacions d'emergències no sanitàries, que inclou un ampli ventall de casos que van des dels robatoris i les estafes fins a l'activació de plans per incendis i aiguats. D'aquesta manera, els usuaris del servei de teleassistència el podran utilitzar per donar l'alarma.
En aquest sentit, Giraut va indicar que al mes de gener l'ús del servei va evitar dos robatoris i ha ajudat a detectar casos d'estafa. L'any passat es van atendre 234 emergències socials, que van representar la mobilització d'algun recurs públic de caràcter no sanitari, com ara bombers i policia local. D'altra banda, la Diputació manté converses amb l'Ajuntament de Girona perquè s'incorpori al seu servei de teleassistència. L'Ajuntament de Girona ofereix als veïns de la ciutat el seu propi servei de teleassistència.
Núria Astorch
26/02/14
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Tan sols acceptarem comentaris que siguin signats amb els vostres veritables noms, la resta seran eliminats.
Gràcies